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Lisa Schwarz

Brand Marketing

Kann in folgende Städte reisen: Berlin, Köln, München, Hamburg

  • 52.517
  • 13.3888
  • Unverbindlicher Tarif 850 € /Tag
  • Berufserfahrung > 7 Jahre
  • Antwortrate 100 %
  • Antwortzeit 1h
Angebot einholen Das Projekt startet erst, wenn Sie das Angebot von Lisa annehmen

Dieser Freelancer hat angegeben, Teilzeit verfügbar zu sein, 3 Tage die Woche, hat dies aber seit mehr als 7 Tagen nicht mehr bestätigt.

In Teilzeit, 3 Tage die Woche

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Standort und Mobilität

Standort
Berlin, Deutschland
Ist bereit bei Ihnen im Büro zu arbeiten, in
  • Berlin und im Umkreis von 50km
  • Köln und im Umkreis von 50km
  • München und im Umkreis von 50km
  • Hamburg und im Umkreis von 50km

Projektpräferenzen

Projektdauer
  • ≤ 1 Monat
  • 1 bis 3 Monate
  • 3 bis 6 Monate
Branche
  • Wein & Spirituosen
  • Videospiele & Animation
  • Verlagswesen
  • Unterhaltung & Freizeit
  • Vereine & Gewerkschaften
+38 andere
Unternehmensgröße
  • 1 Mitarbeitende
  • 2 - 10 Mitarbeitende
  • 11 - 49 Mitarbeitende
  • 50 - 249 Mitarbeitende
  • 250 - 999 Mitarbeitende

Checkliste

Malt Freelancer Charta unterzeichnet
Die Charta lesen

Geprüfte E-Mail-Adresse

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprachlich oder zweisprachig

  • Englisch

    Verhandlungssicher

Kategorien

Fähigkeiten (25)

Lisa in wenigen Worten

I am an independent brand and marketing strategy expert and owner of the Berlin-based MARKENSINN consultancy.

Creating value with and for brands has always been my thing. With experience, I developed a truly holistic approach to brand management. A methodology that delves deeper and understands more of what is really important for a strong relationship between brands and people. That creates substance instead of just show. Because strong brands need real attitude to make a difference. And consistency at all levels to excite and attract the right customers.

Long Story short: That's exactly what I'm doing now. So, hello Startups and Grownups, Entrepreneurs and Corporates! If you would like to see your brand from a completely new perspective and understand what communicative potential it REALLY has, invite me for a coffee. I am excited to show you how my method will contribute to your success!

Projekt- und Berufserfahrung

home24 SE - Home24 SE

E-Commerce

Head of Brand and Content Strategy

Berlin, Deutschland

April 2015 - Januar 2019 (3 Jahre und 9 Monate)

  • Leading 10 people across 3 teams + steering external agencies / providers
  • Re-Branding of home24 incl. key messages, visual identity and language
  • Development of brand strategy for home24 and retail sub-brands
  • Branded content creation and distribution across owned and paid channels, esp. online shop, email marketing, social media channels, TV ads, print magazine, OOH and flagship stores
  • Social media strategy and management (organic) incl. influencer marketing and close cooperation with PR team
  • Ongoing customer satisfaction management (NPS and product reviews) and internal customer advocacy

FoundersLane

Beratung & Audit

Head of Marketing and Brand

Berlin, Germany

März 2019 - August 2019 (5 Monate)

  • Building B2B Brand and Marketing from scratch (previously purely sales / growth)
  • Recruiting future team + project-based leadership
  • Steering external agencies / providers with a yearly budget of ~€200k
  • Brand Development from scratch incl. company narrative, key messages, visual identity and language
  • Generating MQLs (early stage, focus on LinkedIn)
  • Co-creation of thought leadership formats incl. exclusive events
  • Social media strategy and management (organic)

home24 SE - Home24 SE

E-Commerce

Head of Brand and Content Strategy

Berlin, Germany

März 2015 - Februar 2019 (3 Jahre und 11 Monate)

  • Leading 10 people across 3 teams + steering external agencies / providers
  • Re-Branding of home24 incl. key messages, visual identity and language
  • Development of brand strategy for home24 and retail sub-brands
  • Branded content creation and distribution across owned and paid channels, esp. online shop, email marketing, social media channels, TV ads, print magazine, OOH and flagship stores
  • Social media strategy and management (organic) incl. influencer marketing and close cooperation with PR team
  • Ongoing customer satisfaction management (NPS and product reviews) and internal customer advocacy
Branding Content marketing Creative Marketing Facebook Marketing Instagram NPS Customer Satisfaction Customer Research User Experience Design

Ausbildung & Abschlüsse