- www.judithgerlach.comOnline Marketing ExpertinFebruar 2018 - Heute (6 Jahre und 12 Monate)Munich, Germany• Digitale Strategieberatung• Social Media Marketing• Content Marketing• Performance Marketing• Suchmaschinenwerbung (SEA)• Suchmaschinenoptimierung (SEO)• Community Management• Display-/Videowerbung• E-Mail Marketing• Web Analytics
- S&L Medianetworx GmbHSenior Account Manager Social Media RelationsFebruar 2016 - Februar 2017 (1 Jahr)Munich, Germany• Teamleitung• Strategische Beratung• Social Media Management• Social Media Marketing• Community Management• Content Management• Neukundenakquise• Web Analytics
- Beautylane GmbHSocial Media ManagerJuni 2014 - April 2015 (10 Monate)Munich, Germany• Strategische Planung• Social Media Management• Community Management• Content Marketing• Growth Marketing• Kampagnentracking• Web Analytics
- AdWords-ExperteGoogle Academy for Ads2018• Suchmaschinenwerbung • Displaywerbung • Videowerbung • Google Shopping • Mobile Werbung
- Digital Marketing: Customer Engagement, Social Media, Planning & AnalyticsEmeritus Institute of Management | Columbia Business School2017• From Mass Markets to Customer Networks • The Digital Advertising Mix: Key Channels and Principles • Five Core Behaviors of Customers in the Digital World • Engage Strategy: Content Marketing, Utility, Messaging, and Brands as Publishers • Customize Strategy: Targeting, Personalization, and Marketing to a Segment of One • Connect Strategy: Social Media, Communities and the Power of Conversation • Collaborate Strategy: Crowdsourcing, Co-Creation, Plattforms, and API's & Lessons from Brand Failures in Social Media • Best Practices for Brands on Social Networks • Making Digital Matter: Metrics, ROI and Agile Modelling • Five Step Process of Planning and Executing Your Challenges & the Six Faces of the (Near) Future of Digital Marketing
- Digital Marketing Specialist, Digital Marketing NanodegreeUdacity2017• Content Marketing • Social Media Marketing • Suchmaschinenoptimierung (SEO) • Suchmaschinenwerbung (SEA) • Display Werbung • E-Mail Marketing • Google Analytics
- Online MarketingMediadesign Hochschule für Design und Informatik GmbH2014• Multi-Channel-Marketing • Kundensegmentierung und -bindung • Affiliate Marketing • E-Mail Marketing • Mobile Marketing • Social Media Marketing • Suchmaschinenwerbung (SEA) • Suchmaschinenoptimierung (SEO) • Online-Kommunikation und –PR • Web-Controlling • Online-Recht
- Social Media ManagerDeutsche Presseakademie2013• Social-Media-Strategien • Social Media Management • Social Media & Recht • Strategisches Monitoring • Strategieentwicklung für soziale Netzwerke und digitale Kampagnen • Community Management • Online-PR • Krisenkommunikation
- Bachelor of Arts (B.A.) Applied Media and Communication StudiesTechnische Universität Ilmenau2009Studienschwerpunkt: Medienmanagement Weitere Studienfächer: • Projektmanagement • Medienwirtschaft • Informations- und Medientechnik • Medieninformatik • Medienrecht Thema der Abschlussarbeit: Kundenbindung durch Kundenintegration? Die Bedeutung von User Generated Content für das Computerspiel „Die Sims“