Willkommen auf dem Maltprofil von Tobias !

Bei Malt können Sie auf eine Reihe der besten Freelancer Talente für all Ihre Projekte zugreifen. Sie können Tobias kostenlos kontaktieren und sich über den Chat auf Malt austauschen, oder andere Freelancer anschreiben und unverbindliche Angebote einholen.

Tobias Lichtenstern

Customer Experience & Service Design

Kann in folgende Städte reisen: Innsbruck, München, Innsbruck

  • 47.2654
  • 11.3928
  • Unverbindlicher Tarif 800€ / Tag
  • Berufserfahrung 2-7 Jahre
  • Antwortrate 100%
  • Antwortzeit 24h
Angebot einholen Es handelt sich um ein unverbindliches Angebot, bei dem Ihnen noch keine Kosten entstehen. Der Auftrag startet erst, wenn Sie das Angebot eines Freelancers annehmen.

Verfügbarkeit nicht bestätigt

In Teilzeit, 4 Tage die Woche

Angebot einholen Es handelt sich um ein unverbindliches Angebot, bei dem Ihnen noch keine Kosten entstehen. Der Auftrag startet erst, wenn Sie das Angebot eines Freelancers annehmen.

Standort und Mobilität

Standort
Innsbruck, Österreich
ist bereit beim Kunden vor Ort zu arbeiten
  • Innsbruck und im Umkreis von 50km
  • München und im Umkreis von 100km
  • Innsbruck und im Umkreis von 100km

Auftragspräferenzen

Auftragsdauer
  • ≤ 1 Monat
  • 1 bis 3 Monate
Branche
  • Banken & Versicherungen
  • Automobilsektor
  • Digitalagenturen & IT-Consulting
  • E-Commerce
  • Einzelhandel
+5 autres
Mitarbeiterzahl
  • 250 - 999 Mitarbeiter/-innen
  • 1000 - 4999 Mitarbeiter/-innen
  • ≥ 5000 Mitarbeiter/-innen

Checkliste

  • Die unterzeichnete Malt Freelancer Charta

    Die Charta lesen
  • Geprüfte E-Mail-Adresse

Sprachen

  • Englisch

    Verhandlungssicher

  • Deutsch

    Fließend/ Muttersprache

Kategorien

Fähigkeiten (16)

Tobias in wenigen Worten

As a customer experience & service design consultant, I support organisations to change to a human-centered thinking and doing to adapt to fast-changing customer/user/citizen/patient needs. Over the last years, I have become an experienced facilitator and passionate about service design. Therefore I love to create a safe environment for people to design and play. After years in marketing and sales consulting for start-ups and cooperations, I have gained profound knowledge of how to make clients successful in a rapidly changing environment.

Portfolio

Projekt- und Berufserfahrung

ADIDAS - Adidas Group

E-Commerce

Deveolping a seamless agile and customer-centered approach

Herzogenaurach, Deutschland

September 2019 - Dezember 2019

> Researching existing internal design principles and applying them to create a coherent CX framework within adidas
> Applying service design tools and methods to create a CX playbook adjusted to an agile way of working for product teams
> Conducting coaching with product owners to ensure customer-centricity over all project phases
> Training with different teams over the whole organisation to create a consistent way of working and service design language

> The CX playbook helped to foster customer-centricity, alignment within cross-functional teams and acceptance of CX activities in the daily project work
> The coaching and training helped to strengthen the understanding and alignment of teams to prioritise product roadmap items in regard to consumer and business value

Novartis Pharma GmbH - Novartis

Pharmazeutische Industrie

Service design for a better patients experience

Wien, Österreich

November 2019 - November 2019

Topic: Patient Experience Design
Putting the patient in the centre of everything they do, taking into consideration a highly complex ecosystem
Using service design tools like assumption based Personas, Stakeholder maps, and Journey maps to identify potential pain points and to align with other departments
Journey mapping workshop service design design thinking

More than Metrics GmbH

Digitalagenturen & IT-Consulting

Head of Sales and Consulting

Innsbruck, Österreich

September 2017 - August 2019

SaaS company which creates software solutions for Service Designer
Tools: Smaply and ExperienceFellow
My role was Head of Sales and Consulting, main responsibilities were selling, consulting and scaling service design in medium to big companies like Ebay, German Telekom, Vodafone, Barclays, Nike.
Location: Innsbruck, Austria
design thinking sales consulting service design

Ausbildung & Abschlüsse

Zertifizierungen