Sebastian Knüppel

Senior Realtime Artist

Schwelm, Deutschland

  • 51.2794
  • 7.289
  • Unverbindlicher Tarif 680€ / Tag
  • Berufserfahrung 7 Jahre und +
Projekt anbieten

Verfügbarkeit nicht bestätigt

Auftragspräferenzen

Mobilität
Arbeitet teils in Ihrem Büro, teils im Homeoffice
Geografisches Einsatzgebiet
Schwelm und im Umkreis von 50km
Auftragsdauer
Möchte lieber:
  • ≤ 1 Monat
  • 1 bis 3 Monate
  • 3 bis 6 Monate
  • ≥ 6 Monate
Möchte lieber nicht:
≤ 1 Woche
Branche
  • Architektur & Stadtplanung
  • Automobilsektor
  • Bauwesen
  • Biotechnologie
  • Chemie
+7 autres
Mitarbeiterzahl
  • 1 Mitarbeiter/-in
  • 2 - 10 Mitarbeiter/-innen
  • 11 - 49 Mitarbeiter/-innen
  • 50 - 249 Mitarbeiter/-innen
  • 250 - 999 Mitarbeiter/-innen
+2 autres

Checkliste

  • Geprüfte E-Mail-Adresse
  • Die unterzeichnete Malt Freelancer Charta
    Die Charta lesen

Fähigkeiten (21)

Sebastian in wenigen Worten

Mein Name ist Sebastian Knüppel und ich möchte Ihnen meine Dienste als Freelanceing Senior 3D Artist anbieten.

Da ich immer auf der Suche nach kreativen Firmen aus dem Bereich Design, Kommunikation, Medizin und 3D bin, würde ich mich sehr freuen mit Ihnen und Ihrem Unternehmen in Kontakt zu kommen.

Seit nunmehr 10 Jahren arbeite ich als professioneller 3D Artist. Meine Erfahrungen im Bereich der Echtzeitoptimierung und Darstellung von AAA Modellen konnte ich in sieben Jahren in der Games Industry sammeln. Dieser Teilbereich der 3D Gestaltung erfordert höchst wirtschaftliches und optimiertes arbeiten, sowohl was das Zeitmanagement als auch das Polybudget angeht.
Seit drei Jahren arbeite ich nun als freier 3D Artist und konnte viel Erfahrungen im Bereich Messe Visualisierung, VR Umsetzungen und CAD Optimierungen machen. Gerne würde ich meine Erfahrungen mit Ihrem Projekt erweitern.

Ich möchte Ihr zuverlässiger Partner in Sachen 3D werden, um gemeinsam mit Ihnen tolle Projekte zu realisier

Portfolio

Projekt- und Berufserfahrung

Oktober 2019 - Heute | Paderborn, Deutschland

Software-Hersteller

Dspace

3D Environment and Asset Freelancer

Working on lifelike 3D Models for a not yet anounced project
Mai 2019 - Heute | München, Deutschland

Maschinenbau

Hoffmann Group

3D Environment and Asset Freelancer

- Consulting the Team regarding optimization and Pipeline improvements
- Creating "true to size" realtime Assets based on CAD Data
- Improving existing Assets to raise the quality standard
- Creating glBs for an online presence
- Working closely together with the product owner Team
- Participating in daily stand ups
- working with Auzure dev Ops
Mai 2019 - Juni 2019 | Frankfurt am Main, Deutschland

Digitalagenturen & IT-Consulting

Change Communication Frankfurt

3D Environment and Asset Freelancer

- Using DWG Data to build realistic 3d rooms
- creating realistic materials based on photos
- setting up lights and cameras
- render several shots with different angles in Vray

For Change I had to build and render "Beauty shots" of existing and nonexisting rooms in different Hotels.
The premise was to get realistc rooms to plan upcoming big events.

März 2019 - März 2019 | Wuppertal, Deutschland

Maschinenbau

AFT International GmbH

3D Environment and Asset Freelancer

- Optimizing and rendering CAD meshes of their mashines
- Creating turntables of their Logo and workstations
- Setting up lights and materials
Februar 2019 - Februar 2019 | Schwelm, Deutschland

Mode & Kosmetik

Footwear Onnovation Lab GmbH

3D Environment and Asset Freelancer

- Working on several CAD Shoe files
- giving input on basis of my Gameartist knowledge into an existing pipeline to improve workflows
- Polish the Meshes and create Uv Layouts for their Engine integration
- working closely together with the Product Designer Jan Edinger
November 2018 - November 2018 | Ennepetal, Deutschland

Maschinenbau

Spax International

3D Environment and Asset Freelancer

Working on a high detail screw model for an inhouse imagefilm made by Noelle Media Solutions
November 2018 - November 2018 | Essen, Deutschland

Digitalagenturen & IT-Consulting

DCC.Ruhr

3D Environment and Asset Freelancer

I had the great opportunity to work for DCC Ruhr on an Interactive environment for a client and their exhibition booth.
​I worked closely together with Technical Artis David van den Boom of DCC to achieve the right look for the client.

Responsible for:
- Creating interactive, modular environments
- Setting up the Assets in Unity
- Create a believable lighting situation
Juli 2018 - August 2019 | Iserlohn, Deutschland

Digitalagenturen & IT-Consulting

Camalot - Manufaktur für Markenerlebnisse

3D Environment and Asset Freelancer

Creating and optimize Assets and work with the Unreal Engine 4 to build a realistic "realtime" City environment that will be shown on a big Exhibition
August 2017 - August 2018 | Hannover, Deutschland

Digitalagenturen & IT-Consulting

ayeQ-Benu GmbH

3D Environment and Asset Freelancer

Creating Lifelike VR Ready Assets and Scenes for Medical Companys to Visualize how medications and treatments work.

Juni 2017 - Oktober 2017 | Bochum, Deutschland

Bildung & E-Learning

SAE Bochum

Freier Dozent

Meine Aufgaben liegen darin den Studenten unterschiedliche Bereiche der 3D Visualisierung zu vermitteln, beispielsweise die Erstellung und Implementierung von High und Lowpoly Objekten in Echtzeitumgebungen wie Unity
Juni 2016 - August 2016 | Frankfurt am Main, Deutschland

Software-Hersteller

Realtime Labs

3D Environment and Asset Freelancer

I worked on several Camera System CAD Files to get them "Realtime-ready", for a VR Unity Presentation on an Exhibition.

- Reduceing CAD Files
- Create Materials
- Made all Files Realtime an VR Ready (to get them in an Engine like Unity)
- Animated an "explosion-view" of all the Camera pices to explain their function and location within the system
Februar 2015 - Juli 2016 | Frankfurt am Main, Deutschland

Videospiele & Animation

Crytek

3d Environment Artist

- Creating white boxes of new themes in HUNT
- Working on Storytelling by dressing the HUNT levels
- Working closely with HUNT Art Director and Lead Artist to establish the Visual Language of the game
- Working on high quality Props creation including Content for HUNT E3 Trailer and Robinson E3 playable demo
- Contributing to the creation of the Props group at the beginning of Robinson Production
- Contributing to the props schedule creation at the beginning of Robinson production
- Pioneering new workflows for asset production
- Proactively giving guideance to junior members of the team
August 2010 - Januar 2015 | Frankfurt am Main, Deutschland

Videospiele & Animation

Deck 13 Gmbh

Senbior ENvironment Artist

Creation and Textureing of realtime 3D assets with Autodesk Maya, Zbrush and Photoshop. Implementing of 3D Assets in a realtime gaming engine.

Ausbildung & Abschlüsse

  • BS - Gamedesign

    Mediadesign - Hochschule für Design und Informatik

    2009

Sprachen

  • Deutsch

    Fließend/ Muttersprache

  • Englisch

    Verhandlungssicher

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