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Ronny Burchhardt

Interim Manager | Projektmanager Integration

Kann in folgende Städte reisen: Berlin, Köln, Stuttgart, München, Hamburg

  • 52.524932
  • 13.407032
  • Unverbindlicher Tarif 1.250 € /Tag
  • Berufserfahrung > 7 Jahre
  • Antwortrate 100 %
  • Antwortzeit 1h
Angebot einholen Das Projekt startet erst, wenn Sie das Angebot von Ronny annehmen

Dieser Freelancer hat angegeben, Vollzeit verfügbar zu sein, hat dies aber seit mehr als 7 Tagen nicht mehr bestätigt.

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Standort und Mobilität

Standort
Berlin, Deutschland
Ist bereit bei Ihnen im Büro zu arbeiten, in
  • Berlin und im Umkreis von 30km
  • Köln und im Umkreis von 100km
  • Stuttgart und im Umkreis von 100km
  • München und im Umkreis von 50km
  • Hamburg und im Umkreis von 50km

Projektpräferenzen

Projektdauer
Möchte lieber nicht:
1 bis 3 Monate
Branche
  • Einzelhandel
  • Energie
  • Gastronomie
  • Gesundheit & Wellness
  • Großhandel
+27 andere
Unternehmensgröße
  • 1 Mitarbeitende
  • 2 - 10 Mitarbeitende
  • 11 - 49 Mitarbeitende
  • 50 - 249 Mitarbeitende
  • 250 - 999 Mitarbeitende
+2 andere

Checkliste

Malt Freelancer Charta unterzeichnet
Die Charta lesen

Geprüfte E-Mail-Adresse

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprachlich oder zweisprachig

  • Englisch

    Verhandlungssicher

  • Französisch

    Verhandlungssicher

Kategorien

Fähigkeiten (31)

Ronny in wenigen Worten

Experte für End-to-End digitale Transformation an den interdisziplinären Schnittstellen von Business & IT/Digital sowie mit externen Stakeholdern

25+ Jahre Erfolg im Management von digitaler Transformation, Integrationen und Ausgliederungen. Ausgeprägtes analytisches Talent, Lösungsorientierung und internationale Erfahrung befähigen Teams, Projekte in die Tat umzusetzen.

Ausgewiesener Frankreich Experte

Führung von internationalen Teams mit bis zu 70 Mitarbeitern als engagierter Moderator und mehrsprachiger Kommunikator. Aufbau belastbarer Beziehungen zwischen IT- und Business-Teams, bestehende Silos aufbrechen und Kreativität, Inklusivität und proaktive Problemlösung fördernd

Kundenorientierte Strategien mit einem lösungsorientierten Ansatz in die Praxis umsetzen.

Interim Manager und Senior Projekt Manager mit Fokus auf Digitale Transformation & Strategische Neuausrichtung IT/Vertrieb nach M&A oder Unternehmensteilung:
- Business & Digitale Transformation (CRO)
- Post Merger Integration, Carve-In, Carve-Out
- Leitung Business & strategische IT Projekte - insbesondere End 2 End
- Programm-/Project Management in einem politisch/organisatorisch komplexen Umfeld mit vielen Widerständen
- Klassisches PM, Agile Transformationen und hybride Arbeitsweise
- M&A, Mergers & Acquisitions / Carve-Out / Carve-In

Technologie-bezogen:
-Business Solutions (i.e. CRM, Order Management, Payment)
-Verknüpfung B2B/B2C Business Solutions, ERP und BIG Data

Project Management:
- PRINCE2 Agile
- klassisches Projektmanagement
- Agile Methoden
- hybride Umgebungen
- Business Coaching

Portfolio

Projekt- und Berufserfahrung

Comoco Coaching & Consulting GmbH

Beratung & Audit

Senior Consultant Business & Digital Transformation  - Als Freelancer

Berlin, Germany

Januar 2021 - Heute (1 Jahr und 8 Monate)

My service entails working closely with business leaders and executives to develop impactful strategic digital plans that disrupt markets and spark growth. I also help my clients to run business & digital transformation projects. I assess the needs, find innovate solutions and design new working processes and navigate through the change processes. Leveraging my entrepreneurial spirit, coaching talents, and background across project management, I'm your perfect fit in complex change programmes. Key Projects & Achievements:
● Sustainable Growth: Positioned renowned German hotel chain to grow from 100 hotels to +700 by 2025 via creation and continuous improvement of franchise business model and transformation roadmap.
● Mental health protection at work: Innovated AI-based, micro coaching solution for retail operations, hotel chains, and restaurants that drives mental health protection across challenging work environments and change processes which won contract with ATLANTIC Hotels to service employees in 19 individual locations.
Unternehmensstrategie digitale Transformation Business Transformation Business Coaching Organisationsberatung

ACCOR - Accor

Reisen & Tourismus

Vice President  - Als Freelancer

92130 Issy-les-Moulineaux, France

Dezember 2018 - Dezember 2020 (2 Jahre)

Execution of the global transformation of Accor's digital hotel solutions programme. To achieve results, I trained 70 team members to perform gap analysis, identify process improvement opportunities, and reengineer processes for our corporate office. I guided the agile localisation of our in-hotel solutions and products. I also set new divisional objectives whilst ensuring they aligned with our group strategy. Key Achievements:
● Programme Management: Spearheaded global rollout of Digital Loyalty Programme impacting +40M members at +5K hotels which entailed in-hotel system setup and training for +100K staff.
● Agile Mindset: Accelerated development velocity of global digital solutions by championing implementation of Agile methodologies across all regions which enhanced efficiency, adaptability, and product quality whilst reducing risk.
● Cost Savings: Simplified payment services by reconfiguring internet payment process which slashed 50% from operational costs and realised multimillion dollar savings.
Post Merger Integration CarveOut Projektmanagement Personalführung Digitalisierung PMO Agile Methode

ACCOR - Accor

Reisen & Tourismus

Vice President, Partner Relations & Strategic Projects

Munich, Germany

Januar 2016 - November 2018 (2 Jahre und 10 Monate)

As the Vice President, Partner Relations & Strategic Projects, I was responsible for overseeing large-scale carve-out affecting 300 hotels. I directly supervised 15 Senior Directors who built out additional services and secured new revenue streams at the corporate level. Additionally, I led negotiations with new hotel owner/operators and forged solid relationships with key stakeholders and strategic partners. Key Achievements:
● Income secured: Multimillion Euro income stream secured from franchise fees by transitioning 300 hotels from ownership to franchise/management service model using digitalised partner relations and service management tools.
● Organisational & Proocess Design: Enabled existing commercial operations to fit new business model by overhauling organisational structure which streamlined processes and drove efficiency across sales, marketing, and distribution functions.
- Registered zero loss of income throughout change whilst standardising Central European hospitality services
CarveOut Business Transformation Projektmanagement Organisationsentwicklung Product Management Personalführung digitale Transformation

ACCOR - Accor

Reisen & Tourismus

Vice President, Sales & Distribution Systems, Business Intelligence & Sales Support

München, BY, Deutschland

Januar 2013 - Dezember 2015 (2 Jahre und 11 Monate)

In this role, I led various projects and initiatives to implement digital solutions into our commercial teams' workflows. A big part of my job involved coaching and mentoring 40 global team members, including Solutions Managers and After Sales Admins. I also conducted a comprehensive review of our digital landscape to devise a strategic plan that aligned with our global strategy. Key Achievements:
● Digital Transformation: Enhanced customer engagement and positioned business as EU leader for digitalised self-services by creating and implementing self-check-in and out system for 400 hotels.
● Organisational Culture: Integrated 11 country offices into central European operations which facilitated knowledge sharing, encouraged bias for action, and led to 30% increase in efficiency between B2B sales and after sales teams.
Post Merger Integration CarveOut Change Management Personalführung Business Transformation Digitalisierung

ACCOR - Accor

Hotelgewerbe

Director Business Development, Commercial Support & Distribution Systems

München, BY, Deutschland

Oktober 2010 - Dezember 2012 (2 Jahre und 2 Monate)

Earlier in my career, I managed an enterprise-level project to integrate a B2B and B2C CRM whilst improving our customer service levels as well as staff efficiency. I defined the project's scope and gathered business requirements to establish a change management roadmap. I also worked closely with our cross-functional teams to execute a system implementation plan. Key Achievements:
● Business Transformation: Significantly boosted efficiencies by implementing new sales organisation that enabled staff to quickly respond to market trends and win new business at lowest possible cost.
- New business model facilitated 50% reduction in salesforce which produced substantial cost savings.
Digitalisierung CRM Salesforce Personalführung Change Management Business Development Post Merger Integration

ACCOR - Accor

Director Sales Support & Projects

April 2007 - September 2010 (3 Jahre und 5 Monate)

ACCOR - Accor

IT Project Manager

Juni 1998 - März 2007 (8 Jahre und 9 Monate)

Samuel Kamber - Accor

26.9.2022

Ich war immer mehr als zufrieden mit Herrn Burchhardts Ergebnissen. Durch seine außergewöhnliche Fähigkeit, gleichzeitig in bestehenden Strukturen und Out-of-the-Box zu denken, findet er zielführende Lösungsansätze. Er kann darüber hinaus Ideen schnell in ein Projekt mit konkreten Maßnahmen übersetzen, dabei hilft Ihm seine langjährige Erfahrung an den Schnittstellen von IT, Vertrieb und Betrieb. Durch seine kollegiale und integrative Persönlichkeit erreicht Herr Burchhardt die Kollegen um seinen Ideen auch in den Teams zu verankern. Ich kann Ihnen Herrn Burchhardt absolut guten Gewissens empfehlen.

Ausbildung & Abschlüsse