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Dunja Werner

Marketing Consulting, Product Owner Salesforce

Kann in folgende Städte reisen: Frankfurt am Main, Köln, Düsseldorf, Hamburg, Stuttgart

  • 50.041821
  • 8.584764
  • Unverbindlicher Tarif 700 € /Tag
  • Berufserfahrung > 7 Jahre
  • Antwortrate 100 %
  • Antwortzeit 1h
Angebot einholen Das Projekt startet erst, wenn Sie das Angebot von Dunja annehmen

Dieser Freelancer hat angegeben, Vollzeit verfügbar zu sein, hat dies aber seit mehr als 7 Tagen nicht mehr bestätigt.

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Standort und Mobilität

Standort
Frankfurt am Main, HE, Deutschland
Ist bereit bei Ihnen im Büro zu arbeiten, in
  • Frankfurt am Main und im Umkreis von 50km
  • Köln und im Umkreis von 30km
  • Düsseldorf und im Umkreis von 30km
  • Hamburg und im Umkreis von 30km
  • Stuttgart und im Umkreis von 30km

Checkliste

Malt Freelancer Charta unterzeichnet
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Geprüfte E-Mail-Adresse

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprachlich oder zweisprachig

  • Englisch

    Verhandlungssicher

  • Französisch

    Grundkenntnisse

  • Spanisch

    Grundkenntnisse

  • Finnisch

    Konversationssicher

Kategorien

Fähigkeiten (11)

Dunja in wenigen Worten

Meine Basis:
BWL-Diplom, Schwerpunkt Marketing und strategisches Management

Mein Betätigungsfeld:
- die komplette Bandbreite des Marketing (online und offline, "Marketing-IT" - Content Management Systeme, Salesforce, Marketing Automation) mit Hang zur Analyse und bedingungsloser Kundenorientierung.
- Organisiere und strukturiere gerne - Prozesse, Systeme und Kampagnen.
- Unbedingte KPI-Orientierung, insbesondere in der Leadgenrierung und Kampagnenmessung; viel Erfahrung an der Marketing/Vertriebsschnittstelle.

Beispielprojekte Freelance:
- Konzeption & Projektmanagement Content Management Systeme: Analyse & Erarbeitung von Templates & Roll-out an die Subsidiaries; Management aller beteiligten Agenturen
- PMO & Product Owner Salesforce: Begleitung von Anforderungsworkshops für das lokale Setup für Salescloud und Service Cloud; Zusammenarbeit mit Sales & Marketing zur Erstellung von User Stories; Zusammenarbeit mit dem Scrum Team für die Umsetzung; Anforderungsmanagement, Fortschrittskontrolle, Reportings für die Projekt Owner; Nutzerschulung und Begleitung Go-Live Phase

Ich bin breit aufgestellt, flexibel und arbeite mich gerne jederzeit in neue Themen/Branchen/Prozesse ein.
Da man nie alle Details aufführen kann und Worte unterschiedlich interpretiert werden können:
Wenn Sie Unterstützung im Bereich Marketing/Product Owner/Business Analyse benötigen, bitte gerne jederzeit kontaktieren, damit wir herausfinden können, wie ich helfen kann und ob die Chemie stimmt.

Projekt- und Berufserfahrung

M-C-W

Freelancer  - Als Freelancer

Oktober 2017 - Heute (4 Jahre und 11 Monate)

CAPGEMINI - Capgemini Organisation

Business Analyst

Frankfurt, Germany

Dezember 2021 - Juli 2022 (7 Monate)

Wolters Kluwer Deutschland

Projektmanager Salesforce&Eloqua  - Als Freelancer

50354 Hürth, Germany

Juli 2020 - Mai 2021 (10 Monate)

alfatraining Bildungszentrum GmbH

Scrum Master & Product Owner-Fortbildung  - Als Freelancer

Darmstadt, Germany

März 2020 - Mai 2020 (2 Monate)

Kia Motors Europe

Projektmanager Frontend (Freelance)  - Als Freelancer

Bernhard-Grzimek-Allee 1, 60316 Frankfurt am Main, Germany

August 2018 - Dezember 2019 (1 Jahr und 4 Monate)

Publicis Sapient - Publicis

Project Management / Consulting  - Als Freelancer

März 2018 - August 2018 (5 Monate)

Fidelity International

Relationship Management Europe / Consulting  - Als Freelancer

Kronberg, Germany

Oktober 2017 - Februar 2018 (4 Monate)

Movilizer

Marketing Specialist DACH+META

Mannheim, Germany

Januar 2017 - Juli 2017 (6 Monate)


• Responsible for all Marketing activities in DACH + META regions
• Development of marketing plan, budgeting and execution with focus lead generation
• Organization of events, promotions & liaising with sales and other business units for full success

Arkadin

Head of Marketing Central Europe

September 2013 - Dezember 2016 (3 Jahre und 3 Monate)


• Responsible for all Marketing activities in Germany, Austria and Switzerland
• Recruited and line-manage demand generation specialist and customer marketing specialist
• Development and set-up of Marketing plan and budget, responsible for execution of marketing plan in time and budget:
- lead generation activities: driving new business through marketing nurture programs & email marketing, organization of customer events/trade fair participations, initiation of cost per lead campaigns, Google Adwords campaigns; development of microsites, landingpages and social media campaigning
- customer marketing campaigns to drive usage of Arkadin products
• managing and developing business partner relationships for joint marketing activities
• Responsible for PR and jointly responsible for brand development measures in the DACH region
• Working together in close contact with stakeholders in other departments e.g. Sales, Corporate / Product / Program marketing and Customer Service

HPC Aktiengesellschaft

Marketing Manager

Februar 2007 - Juni 2013 (6 Jahre und 4 Monate)


• Development of marketing plan & budget, execution in time & budget
• Responsible for all online and offline marketing measures of HPC AG and the formerly subsidiary HPC-CAS Solutions GmbH (website, collaterals, newsletter marketing, SEO, SEM campaigns)
• Jointly responsible for launch and go-to-market of the newly founded HPC CAS Solutions subsidiary
• Jointly responsible for re-positioning, competitor analysis and go-to-market of HPC AG
• Organized successful customer events from inviting participants to preparing lead information for the sales department and manage attendance of tradeshows
• Recruited and line-managed the temporary workers for marketing

Deutsche Telekom / T-Online

Manager Product Marketing Portal

August 2004 - Februar 2006 (1 Jahr und 6 Monate)


• Steered sales and visits of 'onKarriere' portal, managed Vericon and Langenscheidt products
• Managed partners and developed partner business by keeping contact, initiating periodical reports and broadening partner product portfolio
• Promoted the 'onKarriere' portal by booking banner ads, setting up cross promotions, launching Google Adwords campaigns; merchandised the portal through insertion of editorial specials
• Conceived and evaluated user surveys and derived strategic recommendations
• Developed reports and compiled statistics for traffic management and business development on www.t-online.de and its profit centers

Grey Interactive / die argonauten - dbc GmbH

Account Management

Düsseldorf, Germany

September 2000 - September 2002 (2 Jahre)


• Counseled several customer departments regarding content quality and structure for intranet solutions
• Coordinated text, programming and artwork for production of brand and commercial websites (free development / based on CMS)
• Researched markets and competitors of (potential) customers for pitch preparation
• Conceived marketing measures and websites in pre-sales stadium

Ausbildung & Abschlüsse

Zertifizierungen