Darya Lukyanova

Marketing Berater (Social Media,Influencer,Events)

Kann in folgende Städte reisen: Berlin, Berlin, Köln, Düsseldorf, Hamburg, Dresden, Leipzig, München

  • 52.517
  • 13.3889
  • Unverbindlicher Tarif 400€ / Tag
  • Berufserfahrung 2-7 Jahre
  • Antwortrate 100%
  • Antwortzeit Ein paar Tage
Projekt anbieten Der Auftrag startet erst, wenn Sie das Angebot von Darya annehmen.

Verfügbarkeit bestätigt

In Teilzeit, 2 Tage die Woche

Projekt anbieten Der Auftrag startet erst, wenn Sie das Angebot von Darya annehmen.

Standort und Mobilität

Standort
Berlin, Deutschland
ist bereit beim Kunden vor Ort zu arbeiten
  • Berlin und im Umkreis von 50km
  • Berlin und im Umkreis von 20km
  • Köln und im Umkreis von 20km
  • Düsseldorf und im Umkreis von 20km
  • Hamburg und im Umkreis von 20km
  • Dresden und im Umkreis von 20km
  • Leipzig und im Umkreis von 20km
  • München und im Umkreis von 20km

Auftragspräferenzen

Auftragsdauer
  • ≤ 1 Woche
  • ≤ 1 Monat
  • 1 bis 3 Monate
  • 3 bis 6 Monate
  • ≥ 6 Monate
Branche
  • Beratung & Audit
  • Automobilsektor
  • Digitalagenturen & IT-Consulting
  • E-Commerce
  • Einzelhandel
+16 autres

Checkliste

Sprachen

  • Englisch

    Verhandlungssicher

  • Russisch

    Fließend/ Muttersprache

  • Deutsch

    Fließend/ Muttersprache

Fähigkeiten (11)

Darya in wenigen Worten

Hallo! Ich bin Darya, Marketing Managerin aus Berlin.

Ich habe Wirtschaftskommunikation an der HTW Berlin studiert und beschäftige mich seit 2014 mit den Themen Social Media (Instagram, Pinterest, TikTok, YouTube, Twitter), Influencer Marketing, Event und interkulturelle Kommunikation.

Ich komme aus einer Gründer Familie und habe in Startups, größeren Firmen und so genannten fast paced environments gearbeitet.

Meine Branchen-Schwerpunkte sind Lifestyle, Beauty, Interior, Fashion und B2B (Druck – und Verpackungsindustrie).

Projekt- und Berufserfahrung

DaLu.Agency

Digitalagenturen & IT-Consulting

Founder

Mai 2020 - Heute

Currently working on different projects: shop traffic generation via Pinterest, social ads, influencer marketing.

Shine Conventions GmbH (GLOW by dm)

Mode & Kosmetik

Marketing & PR Team Lead

Februar 2019 - Juni 2020

Main project: GLOW by dm

- Project management: partner deals management incl. contracts & accounting, planning and organization of „Marketing Makeover“ (mini B2B conference).
- Strategic collaborations management: sponsoring & barter deals, e.g. winning Instagram (Facebook Inc.) as a sponsoring partner, Jolie media collaboration development.
- Performance marketing: paid social ads, SEO optimization.
- Market research: survey design, data collection & evaluation (ticket buyers survey with NPS calculation), google alerts analysis.
- Press relations & red carpet management: media accreditation & contact to 120 press representatives per event in different German & Austrian regions, briefings, clippings.
- Website redesign & relaunch: new concept development (incl. conversion optimization) & collaboration with a tech agency, budget controlling.
- Content marketing: PR stories, content planning for the GLOW magazine, print material organization & ordering, newsletter.
- Marketing strategy: tickets promotion plans, brand awareness campaigns etc.
- KPIs setting & reporting: OKRs, tools implementation etc. - Team lead: workshop, employer branding support.

blogfoster

Digitalagenturen & IT-Consulting

Marketing Manager

September 2016 - Februar 2019

- Performance Marketing: blog traffic generation via SEO, SEA, social media ads (some ever green content like „blogger media kit“ or „fashion blog post Ideen“ is still ranking on google)
- Influencer & company events: concept, planning & execution of influencer & business events (blogfoster Academy Day, CEBIT!signals Creative Talents, Influencer Walk @IFA, Speed Dating @DMEXCO).
- Data gathering: surveys, data collection via Mixpanel, Intercom & other tools to support marketing CRM activities.
- Bloggers and influencers acquisition: around 2000 new contacts a year.
- Agency & managers relations: a lot of contacts to known German MCNs and influencer managers.
- Barter deals: organization & management e.g. sponsoring partnership with Hard Rock Cafe or Microsoft Digital Eatery.
- Content planning & creation: more than 200 articles on blogfoster Academy (main goal: to signup influencers & generate business leads).
- Social media management: Facebook, Instagram, Pinterest (from 0 to 100K monthly views), Twitter.
- Team leadership (incl. hiring & personal development): 2 interns & 2 working students.

Myfacepot

Einzelhandel

Marketing Werkstudentin

Oktober 2014 - November 2015

E-commerce interior company.
Working student tasks:
- Barter deal collaborations with influencers: around 30 collaborations.
- Instagram account growth: from 400 to 3000 followers after 6 months.
- Distribution partner's acquisition.
- Product presentations for potential collaboration partners.
- Goods Import and customs clearance.
- Accounting.

Ausbildung & Abschlüsse

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