Willkommen auf dem Maltprofil von Andres M. !

Bei Malt können Sie auf eine Reihe der besten Freelancer Talente für all Ihre Projekte zugreifen. Sie können Andres M. kostenlos kontaktieren und sich im Chat austauschen, oder andere Freelancer anschreiben und unverbindliche Angebote einholen.

Andres M. Angarita M.

Data Analyst

Remote aus Berlin

  • 52.517
  • 13.3889
  • Unverbindlicher Tarif 560€ / Tag
  • Berufserfahrung 2-7 Jahre
Angebot einholen Es handelt sich um ein unverbindliches Angebot, bei dem Ihnen noch keine Kosten entstehen. Der Auftrag startet erst, wenn Sie das Angebot eines Freelancers annehmen.

In Teilzeit, Abends & am Wochenende

Angebot einholen Es handelt sich um ein unverbindliches Angebot, bei dem Ihnen noch keine Kosten entstehen. Der Auftrag startet erst, wenn Sie das Angebot eines Freelancers annehmen.

Standort und Mobilität

Standort
Berlin, Deutschland
remote
führt Aufträge hauptsächlich remote aus

Auftragspräferenzen

Auftragsdauer
  • ≤ 1 Woche
  • ≤ 1 Monat
  • 1 bis 3 Monate
Branche
  • Bildung & E-Learning
  • Digitalagenturen & IT-Consulting
  • E-Commerce
  • Immobilien
  • Kultur
+3 autres
Mitarbeiterzahl
  • 1 Mitarbeiter/-in
  • 2 - 10 Mitarbeiter/-innen
  • 11 - 49 Mitarbeiter/-innen
  • 50 - 249 Mitarbeiter/-innen
  • 250 - 999 Mitarbeiter/-innen
+2 autres

Checkliste

Sprachen

  • Spanisch

    Fließend/Muttersprache

  • Deutsch

    Fließend/Muttersprache

  • Englisch

    Fließend/Muttersprache

Kategorien

Fähigkeiten (29)

  • Databases
  • Berufseinsteiger Fortgeschritten Experte
  • ETL
    Berufseinsteiger Fortgeschritten Experte
  • Alle
  • Berufseinsteiger Fortgeschritten Experte

Andres M. in wenigen Worten

Senior Marketing Analyst with over eight years of expertise developing and managing analytics projects in consulting agencies as well as e-commerce startups. Extensive experience in tracking, data analysis and building reporting structures to optimise marketing performance. Passionate about using data to drive insights that generate business value.

Projekt- und Berufserfahrung

Omio

Reisen & Tourismus

Marketing Analyst

Berlin, Deutschland

Dezember 2018 - Heute (3 jahre und 1 monat)

• Provide data insights, analysis and tracking strategies to the marketing teams for budget optimisation (SEM, Affiliate and Display, amongst others)
• Build and maintain the marketing cross-channel KPI's reporting structure in BigQuery and Tableau (incl. integration of offline costs)
• Developed a customer segmentation model based on RFM to better allocate marketing budgets (SQL)
• KPI calculation for marketing channels and segments
• Company-wide ownership for Google Analytics 360 and Google Tag Manager
• Training and mentoring of junior analysts in Tableau and Marketing Analytics
Marketing Analytics SQL Tableau BigQuery Customer Segmentation KPI Reporting SEA Optimization

Momox

E-Commerce

Senior Business Intelligence Analyst

Berlin, Deutschland

September 2016 - November 2018 (2 jahre und 2 monate)

• Interim team lead of the BI team and defining the 2018 roadmap
• Data modeling and development of the marketing performance report
• Analysis, optimization and weekly development of the 13-week forecast for the Logistics team (inbound and outbound)
• Lead project to centralize the company’s data in Redshift and dashboard development in Looker
• Company-wide ownership for GA, GTM and attribution tool Neory
• Calculation of Customer Life Time Value (CLV) based on RFM segmentation
Business Intelligence Marketing Performance Reporting Looker Google Analytics Google Tag Manager SQL Data Strategy

Aperto - An IBM Company - IBM

Digitalagenturen & IT-Consulting

Digital Analyst

Berlin, Deutschland

September 2015 - August 2016 (11 monate)

• Leverage insights from web analytics data to support the internal strategy team
• Tracking and data analytics consulting for clients in the automotive, banking and retail sector: Volkswagen, BoschSiemens (BSH), S.O.S. Kinderdorf, Hexal, Bank of Scotland, Gothaer, amongst others
• Implementation of tracking pixels in Google Tag Manager (GTM)
• Fully configurated and customized analytics tools for clients (Google Analytics, Webtrekk, Adobe Analytics, TV and call tracking)
Google Analytics Google Tag Manager Webtrekk Adobe Analytics Data Strategy

HOME Berlin

Immobilien

Marketing Manager

Berlin, Deutschland

September 2013 - August 2015 (1 jahr und 11 monate)

• Lead the transformation of business processes to make them data-driven
• Setup of a CRM platform for client acquisition and management
• Development of Social Media campaigns and tracking implementation
• Website development and relaunch in Wordpress to improve customer acquisition experience
• Upgraded the P/L and cash-flow reporting in Excel
CRM Marketing Social Media Cash-Flow Reporting Customer Acquisition

Auctionata AG

Kunst & Handwerk

Digital Analyst

Berlin, Deutschland

Februar 2013 - Juli 2013 (5 monate)

• Developed the technical briefing for the implementation of Webtrekk
• Defined and setup of campaign tracking to report on multi-channel marketing KPI's (Newsletter, Display, SEA, Social Media and Print)
• Implementation of a tag management platform for the integration of conversion and retargeting pixels
• Development of a company-wide KPI system to improve business performance
Campaign Tracking Marketing Analytics Web Analytics Webtrekk KPI Reporting

Webtrekk

Software-Hersteller

Digital Analytics Consultant

Berlin, Deutschland

Januar 2011 - Januar 2013 (2 jahre)

• Development of consulting projects to ensure the successful implementation of Webtrekk (tracking and web analytics)
• Account management for clients in e-commerce, banking sector and media industry
• Analysis of user engagement on the client's website (product intelligence) and reporting of marketing campaigns
• Support for strategic projects, sales and Webtrekk's product development
Webtrekk Tracking Web Analytics Marketing Analytics Product Analytics

Ausbildung & Abschlüsse

Zertifizierungen